The establishment concretizes educational and educational choices through school projects, de cycle, de classe.
A school that fosters personal growth:
The educational team wishes to make the Assumption school a lieu accueillant, Cantine.
Projets spécifiques 2024-2025
- rénovation de la classe de CE1
- Classes : Change of offices and chairs in the CM1 class
- Continuation of the use of class dojo, Link between family and school.
- Communication development by the recast of the school's website.
A school that welcomes differences:
The teaching team wishes to offer a specific monitoring to each child. Teachers regularly receive parents during collective meetings or individual interviews.
Children who experience difficulties in learning can benefit from support in small groups by the teacher of the adaptation station (ou poste ASH).
A dozenstudents sont accueillis en ULIS par une enseignante spécialisée.
Projets spécifiques 2024-2025
- 20MN of reading per day offered to CP children in the 1st quarter to start reading well.
- aide aux devoirs pour les élèves de primaire proposée par les enseignants .
- Poursuite d’un temps d’APC hebdomadaire dans tous les cycles pour travailler la compréhension de lecture.
- inclusion des enfants d’ULIS dans les classes “ordinaires”.
A school open to the world:
Of discovery classes are arranged in ring 2 and cycle 3.
L’English is developed and the value of the Assumption School.
All students, the PS CM2, participate in English courses dispensés par un intervenant en demi-groupes-classes.
The Class English Linguistic and Cultural Immersion supports, in small groups, des enfants anglophones ou se préparant à partir vivre en pays anglophone.
Projets spécifiques 2024-2025
- classe de découverte en Bretagne en juin 2025 pour les CE1 et CE2.
- Les élèves des classes élémentaires sont pris en charge chaque semaine en demi-groupes par une intervenantes en informatique.
- participation de la classe de CE1 au projet “Little Planet Fraternity” : échanges en visio avec une école au Kenya et une autre en Haïti.
- proposition d’initiation au mandarin sur les temps périscolaires.
A school that educates solidarity and respect:
Assumption School wishes to teach solidarity and respect, Referring to values Catholic teaching. This translates into as much as possible in all aspects of life, ainsi que dans les moments de culture chrétienne et d’eveil religieux led by teachers in classrooms.
Projets spécifiques 2024-2025
- Culture religieuse :
- “Gifts from God” course for nursery school children, CP et CE1.
- “Anne and Léo” course for CE2 children, CM1, CM2. ou
- Catechism at school from CE2 and awaken to the faith of the Great Section at CE1, upon registration.
- Preparation of "Strengths" : Nativité de Marie, Interventions by Father Maurin in the classes , Christmas and Easter celebrations.
- Participation in solidarity actions in favor of various associations : guide dogs, Heart restaurant, Catholic Secours…
- teacher training in the fight against harassment.